جمع خوانی قرآن کریم در مصلای ارومیه با سخنرانی مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت الاسلام جوانبخت، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در سخنرانی پیش از جمع خوانی قرآن کریم در مصلای ارومیه به شان و نزول قرآن و درک مفاهیم آن اشاره کرد و گفت : درک مفاهیم کلام الله و عمل به آن محور اصلی تمام فعالیت ها و برنامه های قرآنی می باشد.
 
وی با اشاره به جزء چهاردهم قرآن کریم، سوره های حجر و نحل گفت : این سوره در دفاع از ساحت پیامبراکرم(ص) و با بیان نعمات الهی بر پیامبر (ص) نازل شده است.
 
جوانبخت با بیان این مطلب که با گذشت 1400 سال از نزول  قرآن کریم همچنان  بودن تحریف در اختیار امت اسلامی قرار گرفته و برابر وعده الهی تا قیام قیامت از تحریف ونقصان بدور خواهد بود گفت : این بیانگر همان سخن خداوند است که می فرماید قرآن را ما خود نازل کردیم و خودمان هم از قرآن دفاع خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به داستان ابلیس در آیات  قرآن ریشه تمام دشمنی ها با ادیان الهی ، پیامبر ، قرآن و اسلام را طبعیت از شیطان برشمرد و گفت : هدف از بیان این مطلب در قرآن  عبرت گرفتن کسانی است که در مقابل قرآن و پیامبر اکرم ایستادگی کردند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در تبین فرمایش حضرت علی (ع) که عبرت ها بسیارند ولی عبرت گیرندگان اندک گفت :  بیدارکردن کسی که خود را به خواب زده است بسیار سخت تر از کسی است که خوابیده است.
 
وی در ادامه با اشاره به روایت و سفارش بزرگان دین بیان داشت: درمسائل مالی همیشه به پایین تر از خود نگاه کنیدتا شکرگذار نعمت های الهی باشید و در مسائل دینی و معنوی به بالاتر ازخود نگاه کنید تا زمینه رشد و کمالتان فراهم شود.
/2759/